fbpx

בחירת אדריכל ומעצב פנים

בחירת אדריכל ומעצב פנים

בנייה או עיצוב של בית קיים דורשים מעורבות של בעלי מקצוע מתאימים שיסייעו במתן פתרונות עיצוב ושימוש שונים.

בתהליך יכולים להיות מעורבים אדריכלים או מעצבי פנים כאשר לכל אחד מהם הגדרת תפקיד שונה.

מעצב פנים יהיה אחראי על החלק האסתטי של עיצוב הבית ויוכל להציג תוכניות עבודה שאינן נוגעות בפן ההנדסי.

אדריכל יוכל לתכנן את חלל הבית, להציג תוכניות עבודה מפורטות ולקבל החלטות הנדסיות ומבניות.

במקרה בו נדרש היתר בנייה, אדריכל הוא זה שיוכל לתת את השירות הנדרש שכן לו בלבד יש את הסמכות לייצג את לקוחותיו מול הרשויות השונות.

איתור המועמדים

הדרך היעילה ביותר מכל הבחינות לאתר משרד אדריכלות פנים ועיצוב פנים היא באמצעות המלצות מלקוחות שכבר התנסו בשירותיו ויכולים להעיד על מידת מקצועיותו. במידה ויש לכם המלצות מהסוג, כדאי להרכיב לרשימה מייצגת של משרדים/ אנשי מקצוע עצמאיים ולהתחיל לבחון את התאמתם לפרויקט שלכם. במידה והמלצות מהסוג אינן בהישג יד, תוכלו לרכז רשימה של אנשי מקצוע בתוך פורטלים או אינדקסים מוכרים ברשת המציגים רשימת בעלי מקצוע בתחום כולל תיק העבודות שלהם והמלצות של לקוחות. בכל מקרה, במידה ואין לכם המלצות מוקדמות על איש המקצוע, חשוב לבקש ליצור קשר בהמשך עם לקוח אחד או יותר מפרויקטים קודמים על מנת לברר איתם לגבי אופי פעילותו המקצועיות ולקבל נקודת מבט נוספת על סמך ניסיון בשטח. לגבי אנשי המקצוע שאיתרתם, תוכלו לבחון את איכות פעילותם המקצועית וסגנון עבודתם באתר הבית שלהם. במרבית המקרים אתר זה כולל גלריית תמונות מייצגת של פרויקטים קודמים. כמו כן, תוכלו לקבל מידע לגבי ניסיונו המקצועי וסוג ואופי הפרויקטים שעמד מאחוריהם. כך תוכלו לקבל תמונה כללית ראשונית על התאמתם.

סינון ובחירת המועמד המתאים

לגבי מועמדים שנראים על פניו , מתאימים לצרכיכם, כדאי ליצור קשר ולתאם פגישה רשמית מסודרת פנים אל פנים. לפגישה זו כדאי להגיע מוכנים עם כל השאלות שמענייניות ונראות לכם רלוונטיות. במעמד הפגישה תוכלו לקבל מידע נוסף לגבי הניסיון המקצועי וכיצד הוא רואה את חלקו בפרויקט אל מול חלקכם לצד היכולת לעמוד על אופיו ואישיותו. אישיות נוחה ויחסי אנוש טובים וסבלנות הינם חיוניים בשיתוף פעולה מתמשך הצפוי מבחינתכם. כמו כן, בהזדמנות זו תוכלו לבחור את מידת הכימיה ביניכם והאם אתם מרגישים נוח מול המועמד כך שאכן תוכלו להרגיש פתיחות ונוחות להתייעץ, להתלבט ולהסתמך על שיקוליו המקצועיים לאורך כל הדרך המשותפת. חשוב לוודא כבר בשלב זה לגבי מידת הפניות שלו לפרויקט לכם ולקבל את הסתכלותו המקצועית הכללית עוד לפני שמתחילים בפרויקט בפועל. לאחר פגישה זו יהיו בידיכם כל המידע החיוני לצורך קבלת ההחלטה לגבי המועמד המתאים ביותר, כאשר כדאי להסתמך גם על תחושת הבטן והאינטואיציה ולא רק על שיקולים שכלתניים גרידא.

בהצלחה!